Efsanevi Kuzey Işıkları

Merhaba, bu yazımda size kuzey ışıkları görmek için çıktığım gezideki notları aktarmaya çalışacağım.

4 gün Tromso seyahatimde 2 gün kuzey ışıklarını izleme imkanım oldu.

Ulaşım giderlerim şu şekildedir:
Kayseri – Stockholm 330 TL (Pegasus Air)
Stockholm – Oslo 220 TL (Tren)
Oslo-Tromso( 280 TL Norwegian Air. 26 yaş altı yolcular Under26 koduyla daha ucuza gidiyor bu sayede 80 Euro’luk bileti 45 Euro’ya aldım)
Tromso – Gdansk 170 TL (Wizz)
Gdansk – Berlin (Flixbus-130)
Berlin – Kayseri 380 TL (Pegasus)

Kıyafetlerim:
2As kayak montu, kiltec kayak pantolonu, decathlon içlik, termal çorap ve eldiven, greyder waterproof ayakkabı. Ben tek kat çorap giymiştim, çok hareketsiz kalınca biraz üşüdük ama ısınma hareketleri zıplama vs yapınca bile işe yarıyor.

Tromsoda 177 Nordland.no sitesinden otobüs durakları gideceğimiz güzergahlar vs baktık . App de mevcut. Havaalanından indikten sonra flybussen otobüsler var ama iniş saatinize göre normal otobüslerle de şehir merkezine gidebilirsiniz.

Gece indiğim için sadece flybussen otobüs vardı, mecbur ona bilet aldım öğrenci bileti 70 kr. Dönüşte de 40 numaralı otobüsle havalimanına gittik zaten şehre de yakın. Şehir merkezinde inip eve geçmek için başka otobüse bindim, bilet nerden alabilirim diye sorduğumda önemli değil dedi sürücü ve ben hiç otobüs bileti almadım öğrenci indirimi mevcut ama kimse bana biletini sormadı.

24 saat geçerli bilet öğrenci 70 kr, yetişkin 100 kr ama bence gerek yok.

Tromso da ikinci gün şehir merkezi, kütüphane, katedral gibi yerleri gezip akşam şehir ışıklarının az olduğu yerler keşfetmeye çıktık. Hava durumu o günü kar yağışlı ve çok bulutlu gösteriyordu. Yani kuzey ışıklarını görmeyeceğimizi düşünmeye başlamıştık. Yerli halktan birisi bize 7 Aralıkta kuzey ışıklarını görebileceğimizi o gün havanın daha az bulutlu olacağını söyledi ve bizde teleferik hakkımızı o gün kullanalım diye düşündük.

kuzey ışıkları

Airbnb’den kiraladığımız evimiz teleferiğe yakındı, bizde o taraflara yürüdük biraz yukarı çıktık ama ışıkları tam göremiyoruz, hava bulutlu derken ben makine ve tripodumu çıkarıp bir kaç deneme yapacağım dedim ve kuzey ışıklarını ilk olarak fotoğraf makinesinde gördük :))

Daha sonra bulutlar dağıldı ve o muhteşem ışık gösterisini yarım saat kadar seyrettik . Daha sonra maalesef bulutlar gökyüzünü kapladı ve eve bizde dönmek durumunda kaldık. Ertesi gün yine şehir merkezinde takılıp akşam prestvannet diye bir göle gittik. Bizim konakladığımız yerden 28 numaralı otobüs direk oraya gidiyordu ama şehir merkezinden de 40 numara ile 5 dakika da gidebiliyorsunuz. Ama hava o kadar kar yağışlıydı ki kuzey ışıklarını göremedik.

7 Aralık sabahına uyandığımızda artık daha heyecanlıydık, çünkü hava durumu bugün daha güzeldi. Saat 8 gibi teleferikle yukarı bölgelere çıktık. Teleferiğin fiyatı öğrenci binişi ile 120 TL (gidiş-dönüş).

kuzey ışıkları

Tepeye ulaştığımızda o kadar fazla rüzgar esiyordu ki dedik burada insan beş dakika dışarıda kalamaz. Maalesef öyle de oldu sadece iki dakikalığına eldiveni elimden çıkarıp makine ayarlarken ellerim dondu.

Neyse ışıklar göründü hemen fotoğraf çekmeye başladık ama hava yine açılmıyordu ışıkları görüyoruz fakat her an bulutlar onları kapatacak gibiydi ki yine yarım saat sonra hava tamamen kapandı. Kısa sürelide olsa bugünde ışıkları görme şansı olmuştuk.

4. Gün
21.45 te Gdansk’a uçuşumuz vardı ve biz aksam 6 gibi Prestvannet gölüne gittik. Muhteşemdi !!!! Kuzey ışıklarının en güzel hallerini gördüğümüz anlardı. Hatta bir ara tüm gökyüzü yeşil ve mor oldu, çok güzel anlardı ama uzun sürmedi. Fakat gördüğümüz bile bize o kadar yetti ki ardından bir saat içinde 40 numaralı otobüsle hava limanına gittik.

Şunları belirteyim ben bagaj hakkı almadım, sadece kabin bagajını kullandım. Fotoğraf makineme ve tripoduma kimse bir şey demedi. Yiyecek alışverişini ben Türkiye’den yapmıştim . Konserve (en fazla 200 gr ) ve ambalajli gidalar aldim.

Airbnb’den 4 gece için kiraladığımız eve kişi başı 650 TL ödedik. Reinen bölgesindeydi. Burayı tercih etmemizin sebebi teleferiğe yakın olmasıydı şehir merkezine 3 km uzaktaydı.